טיפים להפעלות יום הולדת

אחרי שבחרתם עוגה ונושא למסיבת יום הולדת, נשאר להבין איזו הפעלה לעשות ואיך מצליחים לעניין כל כך הרבה ילדים ועוד ליהנות מכך. מדריך להפעלת יום הולדת מוצלח

 יום הולדת יש רק פעם בשנה, ואם אתם הורים אתם בטח שמחים שהאירוע המרגש הזה לא מתרחש יותר פעמים. יום הולדת הוא אמנם חגיגה אבל גם השקעה לא קטנה. מדובר במסיבה הכי מושקעת לילדים, שהם מחכים לה כל השנה, וכדי שהיא תעבור בצורה מושלמת גם לכם ההורים, אספנו כמה טיפים שיעשו לכם סדר ויעזרו לכם לארגן מסיבה מוצלחת ובלתי נשכחת ובעיקר יעזרו לכם להפעיל את יום ההולדת בקלות.

 בחירת נושא למסיבה

לפני שאתם מתחילים בתכנון ובבחירת הפעלה, כדאי לחשוב מה הילד אוהב או מה הילדה אוהבת ואם הם גדולים יחסית כדאי גם להתייעץ איתם על תחביב או נושא למסיבה.

 בחירת נושא למסיבה יעזור לכם לארגן את הפעילויות, את העיצב ואפילו יעזור לכם להבין איך להפעיל את הילדים. נושאים יכולים להיות מגוונים – מסיבת יום הולדת חלל, או יום הולדת מהאגדות, נסיכות, מסיבת יום הולדת חדי קרן, או כדורגל. אנחנו הרבה פעמים נצמדים למגדר עם הפעלת יום הולדת לבנות או לבנים, אבל בעידן שלנו- חשבו על מה מעניין ועזבו הגדרות. אנחנו בטוחים שגם בנים ייהנו מיצירה. ההחלטה שלכם ושל הילדים ואחרי שבחרתם אפשר לעבור לשלב הבא.

 לתכנן נכון:

בחירת נושא לא מספיקה כיוון שאחרי בחירת הנושא, חשוב להבין מה ניתן לעשות במסיבה ואיך לחלק את הזמן נכון. שבו ועשו רשימה של פעילויות שניתן לעשות וחשבו גם אם אתם רוצים שהילדים יצאו מהמסיבה עם מזכרת או מתנה.

 להתאים את הפעילות לגיל הילדים:

רגע לפני שאתם מתכננים את ההפעלות לימי הולדת, כדאי לזכור מי הילדים שמגיעים למסיבת יום ההולדת, מה הגילאים שלהם ומהם תחומי העניין שלהם. אם מדובר על ילדי הגן, סביר להניח שהם לא יודעים עדיין לקרוא ולכן הפעלות המחייבות קריאה לא יתאימו להם.  

 לפעמים תבחרו הפעלה שיכולה להיות קצת קשה ואז פשוט במקום לוותר, מצאו עוד עזרה או ביקשו מהורים נוספים להישאר ולעזור בפעילות.          

 הפעילות עצמה יכולה להפוך בסוף למתנה לילדים לדוגמה סדנת טאי דאי שניתן לרכוש כערכה מוכנה, הכוללת צבעים והסברים מפורטים, חולצות ותיק או מסכה לכל משתתף. פעילות כזאת יכולה להשתלב בימי הולדת שונים כמו כדורגל לבנים (בחירת צבעים של קבוצת ספורט אהובה) או חדי קרן – והכנת חולצות  או תיקים בצבעים מתאימים.

 מקום או איפה חוגגים:

אתם יודעים איפה המסיבה תתקיים? המקום חייב להתאים לכמות הילדים שהזמנתם וגם לפעילות

אל תשכחו לבדוק גם את מזג האוויר – אולי רציתם לייצר מסיבת "מחפשים את המטמון" בגינה הציבורית, אבל מזג האוויר יכול להפתיע ולהיות חם מדיי או קר ואז הפעילות תצליח פחות.

 אם יש לכם חדר פעילות בבניין אולי זה הזמן להזמין אותו או לבחור מקום שיאפשר גם להשתולל בלי שאתם תפחדו על הספה החדשה.

 רשמת ציוד – או מה כדאי לזכור

אנחנו בטוחים שאתם זוכרים שצריך מפיות לעוגה וכוסות לשתייה, אבל יש לנו נטייה לשכוח הכל ברגע האחרון ולגלות ששכחנו לקנות דווקא נרות או שלא הכנו את הפלייליסט למסיבה, או הכי גרוע את המטען לטלפון 😊 הכינו רשימה ונסו לעבוד לפי הרשימה עצמה, כך יש סיכוי שתזכרו הכל.

 קניות

עכשיו אחרי שאתם יודעים מה עושים זה הזמן לערוך קניות – שימו לב שאפשר להתרוצץ בין חנויות ושונות, אבל היום אפשר למצוא חלק מההפעלות מוכנות לקבוצות לפי כמות המשתתפים, וכמובן ניתן לרכוש באינטרנט ולקבל הכל עד הבית. לדוגמה הערכות לסדנאות של פאנקי פיש, בהם פשוט יש הכל להפעלה והם יגיעו אליכם הביתה בהזמנה.

 אווירה וקישוטים

הפעלה לימי הולדת זה חשוב אבל גם האווירה והקישוטים. בחרו מפות שולחן שיתאימו להפעלה שבחרתם, אפשר למצוא גם כוסות, צלחות ומפיות מתאימות וכמובן בלונים, שאין להם גיל והם תמיד משמחים.

 לא רק עוגת יום הולדת - כיבוד

אין חגיגה בלי עוגה, אבל גם בלי חטיפים או כיבוד. אם יש לכם נושא למסיבה אפשר לבחור כיבוד שיתאים לנושא. לדוגמא אם ערכת יום הולדת בסגנון טאי דאי, תוכלו להכין עוגה בצבעוניות דומה

 תמונות

אומרים שהיום אם לא צילמתם אז לא עשיתם, נסו לא לשכוח לצלם ולשלוח לכל המשתתפים במסיבת יום ההולדת תמונות 😊